Tuesday 12 July 2016

KEKNIS BERAYA DI NOGORI SEMBILAN OMAK DEN!

Assalamualaikum semua.
"Selamat Hari Raya Aidilfitri" di ucapkan kepada semua umat Islam.
Sebelum tu, Anis nak kaitkan cerita pasal Iklan sikit sebab dalam banyak-banyak iklan Raya, iklan Raya Petronas paling terbest! Tangkap leleh punya banyak maksud yang tersirat dalam setiap iklan yang ditayangkan kat tv and tagline paling memberi impak kepada anis is "Tiada kesilapan yang tidak boleh dimaafkan". 
Meh hakak nak nyanyi sikit sebab mood raya keknis still turn on..... Ho ho ho balik kampung ho ho ho balik kampung!

Bendera Negeri Sembilan.

Raya tahun ini dia punya excited lain macam sikit, berkobar-berkorbar pun ada. Perjalanan balik kampung dari Gombak ke Sri menanti, Negeri Sembilan mengambil masa 2 jam lebih je sbb tak jammed. Mana taknya kitorang balik 4 hari sebelum raya kot punya lah excited dia, hahaha.

Pintu gerbang untuk menuju ke Sri Menanti.

Sehari sebelum nak raya tu, rumah Wan (panggilan untuk nenek) penuh dengan saudara-mara yang sibuk nak prepare untuk raya esok. Ada yang tolong wan buat lemang (Wan ketua buat lemang kalau tak kelaut nak jaga api nanti, hahaha), ada yang buat rendang dan ada juga yang buat kuih famous di rumah Wan which is Almond London oulss. Malam raya tu tidur awal sebab excited nak solat raya, hehe.

Almond London made by Anis and the geng. 
So tiba lah hari yang dinanti-nantikan...... RAYAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

 Balik je solat raya, part paling meleleh bila salam dengan Ibu. Maklum lah anak nakal katakan

"Minta maaf sebab selalu lukakan hati ibu sedar dan tanpa sedar, minta maaf sebab selalu buat ibu risau, minta maaf sebab selalu tak dengar cakap ibu dan terima kasih ibu lahirkan anis & besarkan anis sampai jadi cun (hehehehe)"

Ok lepas ini jom pergi beraya dekat Istana Sri Menanti. Setiap bulan syawal Istana Sri Menanti akan buat rumah terbuka pada hari pertama raya, Raja akan turun padang juga tau.
Rumah Terbuka kat Istana tak pernah tak ramai, nasiblah siapa yang lambat tu memang makanan habis licin beb! Every year, makanan yang 'Hot' kat sini adalah Cendol, Apam balik dan Nasi lomak dia memang paduuuuuuuuuuuuu!! (Sorry lupa nak amik gambar, ramai sgt orang korang just bayangkan jelah kenikmatan makanan tu)

Beraya bertiga je (Start dari kiri, Ibu Me and Kakak) Sedih kan? hmmm Ayah di perantauan and Abang pula dah berkeluarga (Raya belah bini dia)
Tapiiiiii

Still ada pakcik makcik iolss yang lain tak dapat dikesan mungkin kekenyangan then terus hilang kat dalam Istana tu. Hehehe
Akhir Sekali, kitorang duduk je rumah Wan sebab ramai yang datang rumah. Duit raya tak dapat sangat pun sebab dah besar katanya, so iols pejamkan mata jelah bila budak2 kecik ini dapat duit raya....


Budak kecik patah gigi,
Jangan lupa singgah lagi,
Budak kecik kerjanya menangis,
Yang tulis ini namanya Anis.


Terima Kasih sudi membaca blog kami.
 

THEFOOD.VIEW Template by Ipietoon Cute Blog Design